Abanca xunta en Pontevedra a maior colección de debuxos do artista coruñés Isidoro Brocos
Por Alejandro Espiño
Isidoro Brocos foi moito máis que o mestre de Pablo Picasso durante a súa infancia en Galicia. É unha figura destacada dentro da historia da arte galego e, con este motivo, Abanca decidiu reunir no Café Moderno de Pontevedra a maior colección de debuxos deste artista coruñés, fondos procedentes da propia colección de arte da entidade.
Esta exposición, titulada Isidoro Brocos. Escultura e debuxo na Colección ABANCA, inaugurouse este martes e poderá visitarse ata o próximo 9 de abril. Poderá visitarse de luns a venres de 17.30 a 20.30 horas e os sábados de 11.00 a 14.00 e de 17.30 a 20.30 horas.
A través dela, segundo destacou na súa presentación Diego Cascón, responsable da xestión da colección de arte de Abanca, o público poderá realizar un amplo percorrido pola traxectoria deste artista e coñecer en profundidade o seu proceso creativo e a súa evolución estética.
A exposición reúne en total 67 obras entre esculturas, debuxos e cadernos de debuxos. Todas elas organizáronse en seccións temáticas que nos descobren os seus apuntamentos de academia, o historicismo, a mitoloxía, a relixiosidade e as creacións que se enmarcan no rexionalismo, como as coñecidas esculturas Xastre de Aldea (1878) e A pulga (1880).
Tamén se mostran os tres cadernos de viaxes de Brocos, unha serie de apuntamentos do natural que o artista tiña por costume realizar nas súas saídas, anotando todas as escenas que espertaban o seu interese. Co fin de que o público poida gozar destes debuxos dixitalizouse este material, de forma que se poden observar os orixinais á vez que se aprecian os detalles do seu traballo nun formato máis visible.
Aínda que non se trata dun artista "coñecido" para o gran público, Diego Cascón lembrou que Isidoro Brocos é un dos mellores exemplos da arte galego de finais do século XIX. De formación gremial e familiar, o seu espírito moderno e o seu afán viaxeiro levoulle a formarse en importantes centros artísticos de Madrid, Roma ou París e unha das súas obras, entre outros fitos, foi elixida polo rei Alfonso XII para formar parte da súa colección real.
Pero máis aló dun gran escultor, esta exposición reivindica a súa faceta como debuxante seguindo a súa traxectoria desde a súa etapa académica e a súa fase máis centrada nunha temática mitolóxica, ata as súas obras cunha tinguidura máis relixiosa e costumista, chegando mesmo, lembrou o responsable de arte de Abanca, a certa crítica social da época "complicada" que lle tocou vivir ata principios do século XX.
TALLERES DIDÁCTICOS
Coa inauguración desta exposición tamén se poñen en marcha unha serie de actividades didácticas para as que xa reservaron praza máis de medio centenar de escolares pontevedreses, segundo avanzou Carmen Pérez, coordinadora deste programa didáctico que busca que os mozos e todo o público interesado "goce e aprenda coa vertente educativa desta exposición".
Haberá ademais visitas guiadas comentadas, que se celebrarán previa reserva os xoves ás sete da tarde, e preparouse unha APP gratuíta para dispositivos móbiles que utiliza a tecnoloxía de recoñecemento de imaxes con realidade aumentada e permite acceder á ficha artística da obra, profundar na biografía do autor, gardala en favoritos ou mesmo compartila en redes sociais só con enfocar a obra coa cámara do teléfono ou tablet.