La portavoz del grupo municipal del BNG en el Concello de Poio, Marga Caldas, acusa a la empresa de transporte Monbús de provocar una "situación de caos e incerteza" en la ruta al Instituto de Educación Secundaria (IES) de Poio.
Desde el Bloque solicitan al gobierno local "que non sexa cómplice da Xunta" e inste a la Consellería de Infraestruturas e Mobilidade y la empresa "a que aumente o servizo de liñas de transporte integrado co fin de dar resposta ao alumnado que cursa Bacharelato".
Marga Caldas asegura que "o caos e a improvisación provocados polos recortes das liñas de transporte da empresa adxudicataria da Xunta de Galiza esta a causar prexuízos entre a veciñanza".
Ya el año pasado el BNG de Poio denunció "irregularidades" de Monbus, respecto del "abandono" de alumnos de enseñanza obligatoria en las paradas establecidas.
Este año, Marga Caldas lamenta que "lonxe de mellorar a situación, continúan as deficiencias no servizo de trasporte integrado", en este caso provocando que el alumnado de Bachillerato no pueda disponer de un servicio diario para desplazarse a su centro educativo de manera autónoma. "Converténdose o seu desprazamento nunha lotaría cada mañá, porque vai depender da parada ou da capacidade do autobús", explica la portavoz nacionalista.
El Bloque señala que esta situación "encarece a calidade do servizo, causa situacións de caos e incomodidade e incluso tensións entre os usuarios". Al mismo tiempo también sobrecarga el autobús teniendo que ir alumnos de pie o sentados fuera del asiento, como manifiestan las personas usuarias.
Por eso desde el BNG de Poio, exigen que se garantice el cumplimiento de los trayectos establecidos para el alumnado de la ESO, y que se tomen medidas inmediatas la para reforzar las rutas más concurridas, para que también el alumnado de Bachillerato pueda acceder al transporte.
Además, el BNG solicita al gobierno local que ordene a la Policía Local a realizar los controles periódicos en los trayectos escolares para detectar posibles irregularidades y garantizar que la empresa cumpla las condiciones exigidas.
RESPUESTA DE LA XUNTA
La Xunta lamentó la actitud del grupo municipal del BNG de Poio de "tratar de xerar confusión e alarma" en relación a los servicios de transporte que se están prestando en ese municipio.
Desde la Consellería de Infraestruturas e Mobilidade aseguran que "a voceira municipal do BNG, nun claro exercicio de demagoxia, mestura nas súas declaracións o transporte dos alumnos de ensinanza obrigatoria, con dereito a transporte escolar e, polo tanto, que teñen garantida a praza a través de reserva, cos alumnos de Bacharelato a FP, que sen ter reserva de praza, poden viaxar gratuitamente nos autobuses da Xunta empregando a tarxeta Xente Nova". En Poio, son 840 los jóvenes menores de 21 años que disponen de este dispositivo para viajar gratuitamente en el autobús de la Xunta.
La Dirección Xeral de Mobilidade afirma no tener constancia de ninguna queja sobre el servicio de transporte escolar compartido que está prestando en estos momentos y, con carácter previo al inicio del curso escolar, viene realizando labores de coordinación con la operadora de los servicios y con el centro escolar. Añaden que "o diálogo que a Xunta mantén co IES de Poio é continuo" en el marco del seguimiento que viene realizando la Xunta de la prestación de los servicios de transporte escolar compartido.
Por último, la respuesta de la Xunta añade que "sorprenden as afirmacións da voceira do BNG cando o propio centro escolar, o pasado 11 de setembro, coincidindo co inicio do curso, remitía un escrito trasladando as felicitacións por como se tiña organizado o transporte, que cualificaba de “exemplar”, xa que os autobuses estaban "esperando, preparados e perfectamente identificados". Sorprende, ademais, o descoñecemento do BNG do regulamento de circulación, que si permite o transporte de persoas de pé nos autobuses autorizados, como así se recolle na propia ficha técnica deses vehículos".