La portavoz nacional, Ana Pontón, reivindicó el papel del BNG como la fuerza política que representa hoy en día, "desde a humildade, pero con orgullo e ambición", los ideales de Alexandre Bóveda, "o seu ideario actualizado á Galiza de 2022", y el compromiso para "construír un País con futuro".
Así lo aseguró durante el acto con el que el Bloque conmemoró el Día da Galiza Mártir y rindió homenaje a la figura de Bóveda, acto celebrado en Pontevedra y en el que también participaron el alcalde, Miguel Anxo Fernández Lores, y Andrea Ferrer, en representación de Galiza Nova.
Durante su intervención, Pontón afirmó que el BNG tiene un "proxecto de País para construír esa outra Galiza posible". En su discurso Pontón defendió una Hacienda gallega "recadar o 100% dos nosos impostos" y fijar las prioridades de gasto e inversión en función de las necesidades de Galicia "e non dende un centralismo madrileño que discrimina e fai caixa con Galiza".
"A ese PP e PSOE que actúan como sucursais do centralismo madrileño máis letal temos que recordarlles que ninguén nos regala nada; ao contrario, o Estado -antes e agora- recada en Galiza máis do que inviste", subrayó.
La portavoz nacional del BNG también mostró su "tristeza e a carraxe" ante una tierra que arde. "Basta de escusas e de propaganda, e, sobre todo, basta de abandono do medio rural, de ter o territorio literalmente a monte, sen ordenar e sen xestionar. Basta dunha política forestal fracasada e ao ditado de Ence", reclamó, para apuntar a continuación que "esta vaga de lumes, os máis grandes da historia, debe ser un punto de inflexión para mudar o modelo fracasado do PP e para sentar as bases dun rural vivo, produtivo e con servizos".
En este sentido, consideró urgente luchar contra lo cambio climático porque "non vale actuar como fai o PP en Galiza, con eslogans e a propaganda da transición verde", ya que, según advirtió, "a súa transición verde consiste en poñer o rural do noso País nas mans de grandes multinacionais para que as incen de eólicos e de eucaliptos, nun sistema extractivo e depredador que leva os beneficios para fóra e deixa grande parte do noso País desertizado e degradado".
Por eso, abogó por desarrollar un nuevo modelo eólico respetuoso con el medio y con las personas, de participación pública y comunitaria, justo en el social y sostenible en el ambiental, "un modelo, en definitiva, que xere riqueza e traballo para o País e para a maioría social".
En este contexto, Pontón apostó por poner la vista en el futuro porque, según recalcó, "queremos abrir un tempo novo para Galiza, un tempo de xustiza e prosperidade". "Estou segura que nestes momentos de incerteza só hai unha saída: confiar nas nosas forzas, confiar en Galiza, poñer o País a producir, modernizalo, xerar riqueza e repartila con xustiza e equidade", apuntó.