"Ao mellor transmitimos a sensación de que rematara a pandemia cando chegou a desescalada"

Pontevedra
14 de octubre 2020

El conselleiro de Sanidade, Julio García Comesaña, ha comparecido en rueda de prensa este miércoles junto a varios miembros del subcomité clínico de expertos de la comunidad. Precisamente uno de sus miembros, Tato Vázquez Lima, coordinador de Urgencias de O Salnés, ha querido "pedir desculpas"

El conselleiro de Sanidade, Julio García Comesaña
El conselleiro de Sanidade, Julio García Comesaña / Xunta de Galicia

El conselleiro de Sanidade, Julio García Comesaña, ha comparecido en rueda de prensa este miércoles junto a varios miembros del subcomité clínico de expertos de la comunidad, precisamente uno de sus miembros, Tato Vázquez Lima, coordinador de Urgencias de O Salnés ha querido "pedir desculpas" porque en los meses de mayo y junio "ao mellor transmitimos a sensación de que rematara a pandemia cando chegou a desescalada, que todos podiamos facer vida normal". 

Según el doctor Vázquez Lima "a mensaxe non se interpretou ben" por eso ha querido insistir en que "o virus convive con nós e vai seguir moito tempo".

Por su parte el conselleiro de Sanidade ha explicado las nuevas restricciones que entrarán en vigor en la medianoche del miércoles al jueves derivadas de la situación epidemiológica que vive Galicia con una incidencia acumulada en los últimos siete días de 81,46 frente a los 128 casos por 100.000 habitantes de la media nacional. 

Con carácter general se limitarán las reuniones a un máximo de diez personas.

Según ha detallado el gerente del Servizo Galego de Saúde, José Flores, "a medida establecerase para grupos de persoas e non para aforos, os aforos continuarán a ser os establecidos para toda Galicia". Es decir, afecta a cualquier encuentro familiar o social, excepto en el caso de convivientes. Las excepciones serán aplicables en las actividades laborales, educativas, de formación reglada y administrativas. 

La directora general de Saúde Pública, Carmen Durán Parrondo, ha señalado que este miércoles comenzó el cribado en residencias universitarias de Santiago, que se extenderá a todas las universidades de Galicia. 

"A medida de pechar bares en toda a comunidade creo que non é proporcionada ao que temos a día de hoxe"

Sergio Vázquez Estévez, médico del hospital de Lugo y miembro del comité clínico de seguimiento del covid en Galicia ha insistido en que "hai que intentar non facer festas mentres non pase todo isto, sei que é duro que é moi difícil sobretodo nesta idade pero hai que facer un exercicico de responsabilidade". 

"Se somos responsables non teremos problemas serios despois, esa é a realidade e é o que intentamos facer en Galicia. Coa chegada da segunda ola, en Chequia xa se platexa unha volta ao confinamento. Creo que non temos que chegar a esta situación", ha dicho.

Finalmente el conselleiro de Sanidade anuncia que se está elaborando un protocolo específico para el Día de Difuntos y puntualizó que "a medida de pechar bares en toda a comunidade creo que non é proporcionada ao que temos a día de hoxe", apuntando que "somos máis partidarios de medidas cirúrxicas. No momento actual en moitos concellos esa medida non procede".