Pontevedra es como la aldea de Astérix para el BNG. Su gran bastión electoral. Es la única ciudad en la que mejora los resultados de hace tres años y medio, la única en la que los nacionalistas superan el 10% de los votos. De ahí que la lectura que de la noche electoral hace el alcalde, sea positiva. Dice Miguel Fernández Lores que vistos los resultados en la ciudad "hai esperanza neste país".
"Pontevedra votou nunha clave diferente e de aí o meu agradecemento", asegura Miguel Fernández Lores. Recuerda que mientras que el BNG creció más de un 2% con respecto a los últimos comicios, el PP cayó seis puntos y el PSOE, el doble. Cree que los pontevedreses "superon captar a situación do país e apostaron por unha alternativa diferente á mayoría do PP e iso é un feito irrefutable".
Fernández Lores afirma que con los votos sacados en Pontevedra, el PP "estaría moi lonxe da mayoría absoluta". Entiende por lo tanto que los populares "terán que tomar nota porque algo estarán facendo mal" en Pontevedra. "Igual que nós noutros sitios", apostilla, al reconocer que los datos del BNG a nivel gallego "son malos e estou moi preocupado".
Ante este descalabro electoral del BNG, el alcalde de Pontevedra, el cargo electo más importante que esta formación tiene en la comunidad, reitera que no se ve como futuro líder de los nacionalistas en Galicia. "Estou moi a gusto como alcalde, farei as aportacións que considere ao proxecto do BNG, pero desde Pontevedra", dice Fernández Lores.
"Dixen sempre que a miña aspiración política é intentar facer de Pontevedra unha cidade alternativa para os cidadáns e creo que o estamos conseguindo, os pontevedreses están moi orgullosos da cidade", concluyó el alcalde capitalino.
O PSOE abre un periodo de reflexión
Por su parte, el socio de gobierno del BNG en Pontevedra, el PSOE hace una valoración diferente. No es para menos. Hasta 12 puntos y casi 7.000 votos pierden los socialistas con respecto a las anteriores elecciones. "Está claro que o noso proxecto non conseguiu calar na cidadanía", reconoce Agustín Fernández, responsable de campaña del PSOE en Pontevedra. "O que toca é reflexionar e buscar como recuperar esa confianza".
Esa reflexión llegará hasta el gobierno bipartito. "Non nos plantexamos saír do goberno municipal, pero cando tes un resultado así, hai que buscar a raíz do problema", reflexiona o edil socialista. "Non podemos manter a actitude do avestruz e agachar a cabeza. Todos, incluido a executiva local do partido teremos que reflexionar".