Xosé Manuel Beiras se reencontró con Pontevedra y lo hizo a lo grande. Feliz de volver a participar nun acto político "nesta boa vila" y en un Teatro Principal lleno hasta los topes, el candidato a la presidencia de la Xunta de Galicia por parte de Alternativa Galega de Esquerdas (AGE), la coalición liderada por A Nova y Esquerda Unida, demostró que su carisma sigue intacto.
En un discurso lleno de referencias a grandes figuras de la vida pontevedresa como Daniel de la Sota, Cruz Gallástegui o Alexandre Bóveda, Xosé Manuel Beiras denunció que el Gobierno "actúa contra os intereses dos cidadáns e ataca as liberdades cívicas, as necesidades máis perentorias da cidadanía, utilizando os resortes do poder para mallar na maioría social".
Según el veterano político, Alberto Núñez Feijóo y Mariano Rajoy "representan a barbarie do poder" y les acusó de que "dunha forma cada vez máis descarada, queren retrotraernos ao franquismo". La salida de esta situación, dijo, pasa por "unha rebelión cívica da maioría social que retome e actualice os valores republicanos que serviron de fundamento á loita democrática".
En opinión de Beiras, la emergencia de la situación económica, que calificó de "unha gran depresión máis profunda que a dos anos 30", obliga a que la frontera entre el nacionalismo y el españolismo (en relación a su coalición) "sexa atravesada para sumar forzas contra un inimigo común que goberna contra os cidadáns", personificado, insistió, en las figuras de Nuñez Feijóo, Rajoy y Merkel.
Por su parte, la líder de EU-IU y número 2 de la candidatura de AGE por A Coruña, Yolanda Díaz, hizo en su intervención un recorrido sobre las cuestiones que, a su juicio, hacen que la ciudadanía desconfíe de la política, especialmente "unha corrupción insoportable, os privilexios dos políticos e a forma interesada na que se utiliza o poder do Estado en beneficio propio".
Yolanda Díaz defendió a AGE como "unha alternativa de política honesta" y se presentó como "a única forma de erradicar a barbarie social que vivimos". La política de esta coalición, dijo, "é necesaria para ter sanidade e ensino público, para ter acceso á xustiza, para ter servizos que permitan crecer en sociedade". Por ello, instó a evitar como sea que "os que queren desarmar a sociedade decidan por nós".
En el mitin intervino también Juan Fajardo, candidato por Pontevedra, que mostró su preocupación por una situación social que calificó de extrema y por un gobierno que "leva á ruina económica a milleiros de familias mentres viaxa en jet privado e presume de solvencia". Por ello, insistió en la necesidad de "parar á dereita", porque, dijo, si el PP gana las elecciones "Rajoy sentirase lexitimado para acabar con todo".