El grupo del PSdeG-PSOE en la Deputación de Pontevedra instará al gobierno provincial que preside Luis López a lanzar "de xeito inmediato" un "plan extraordinario y ambicioso" para os concellos.
Será en el pleno ordinario convocado para este viernes 24 de mayo en una moción que este miércoles fue presentada por la portavoz socialista Ana Laura Iglesias que dio cuenta en rueda de prensa de esta iniciativa.
Los socialistas echan en falta que la Deputación no tenga "unha soa actuación importante ou iniciativa nova destinada a transformar a nosa provincia" y recuerda que en el actual gobierno provincial "nin sequera foron capaces de dotar con 60 millones de euros o plan concellos", una "teima" que tenía el anterior portavoz del Partido Popular Jorge Cubela cuando estaba en la oposición en el anterior mandato.
Según Ana Laura Iglesias el actual Plan Máis Provincia, y una suma de los anteriores planes Concellos, Agora e Revitaliza y "nin así" alcanzan ese presupuesto "que tanto nos reclamaban".
Para el PSOE el de Luis López es un gobierno "inexistente, sen ideas, sen ambición e o único que fai é repetir unha e outra vez que esta deputación está ao servicio dos Concellos pensando, seguramente, que se repite unha mentira mil veces, esta se convertirá en verdade".
Ana Laura Iglesias señala que en los anteriores mandatos con Carmela Silva como presidenta se desarrollaron "ata seis plans extraordinarios" que "transformaron a nosa provincia e supuxeron un investimento de máis de 115 millóns de euros para 151 grandes dotacións e equipamentos nos concellos".
La propuesta que hace el grupo del Partido Socialista recuerda que el anterior gobierno provincial dejó 196 millones de euros en las cuentas bancarias, según refleja el informe de Intervención y que el informe de liquidación del pasado mes de febrero, señala que existe ahora mismo un remanente de tesorería de 208 millones de euros "moi superior incluso o propio orzamento que se aprobou para este ano 2024 a Deputación de Pontevedra".
"Así que, aproveitando o extraordinaria herdanza que remanentes de 208 millóns de euros, hai recursos de sobra para afrontar un plan de verdade para apoiar aos concellos da nosa provincia e garantir así servizos e derechos", aseguró Ana Laura Iglesias.
"Polo tanto, hai recursos, pero que sí que non sabemos é si hai vontade e gañas de poñerse a traballar dunha vez polo ben da nosa provincia", concluiu.
IGUALDAD
A segunda moción que va a presentar el PSdeG-PSOE en este pleno pretende que desde la Deputación de Pontevedra se inste la Xunta de Galicia se recupere la Secretaría Xeral de Igualdad.
Esta moción forma parte de una "ofensiva institucional" de los socialistas contra los cambios en el organigrama de la Xunta en el área de Igualdad, que pasó de ser una secretaría xeral a dos direcciones xerais: Promoción da Igualdade, por una parte, y Loita contra a Violencia de Xénero, por otro.
Los socialistas reclaman al presidente de la Xunta, Alfonso Rueda que, "como mínimo", recupere "la entidad que ya tenía" como secretaría xeral, aunque consideran que debería tener una Consellería propia, al tiempo que cargan contra la "deriva muy preocupante" que, a su juicio, inició Rueda con estos cambios orgánicos. "En Galicia non fai falta que esté a extrema dereita porque xa está o Partido Popular para facer as súas políticas", dijo Ana Laura Iglesias.