A arousana que revolucionou o mercado africano de arte
Por Alejandro Espiño
Hai xa case nove anos desde que Ana Collazo pisou África por primeira vez. Foi por traballo, en Senegal. O que non podía nin imaxinar é que sería un lugar que a ía cautivar tanto que cambiaría a súa vida para sempre. E menos, que o futuro da arte africana estaría nas súas mans.
A través de Aworanka, esta moza de Vilagarcía de Arousa creou o primeiro mercado on-line dedicado de maneira exclusiva a adquirir arte africana. "O noso obxectivo é promocionar a arte en África e garantir unha compra rápida, sinxela e segura", explica a PontevedraViva.
África, recoñece esta pontevedresa, "é un lugar que me atrapou polo seu estilo de vida, pola súa creatividade e polas súas paisaxes virxes". Tras pasar por Senegal, Camerún, Tanzania, Mozambique ou Zambia, acabou asentándose persoal e profesionalmente en Nixeria.
Alí traballa con dez galerías que representan a máis de 250 artistas africanos, tanto antigos mestres como artistas contemporáneos emerxentes. "Estamos en expansión", subliña Ana Collazo, que espera atraer galerías doutros países para "poder abarcar toda África".
Ana sinala que aínda existe "moito descoñecemento e desconfianza" cara á arte africana, a pesar de que nos últimos anos as pezas que chegan do continente negro non só gañaron en popularidade senón que alcanzaron prezos desorbitados en distintas poxas.
Unha destas obras, Bush Babies do artista nixeriano Njideka Akunyili, foi vendida por 2,92 millóns de euros nun evento que albergou a prestixiosa casa de poxas Sotheby's, especializada en obras de arte e obxectos coleccionables.
En Europa e Estados Unidos, segundo esta vilagarciá, hai un "interese crecente" pola arte africana, polo que o seu traballo radica en "dalo a coñecer aínda máis" e facilitar o proceso de compra dos seus clientes que, de maneira maioritaria, residen en Londres.
As galerías coas que traballa son seleccionadas persoalmente por ela "e pasan por un filtro de requisitos importante", sinala a responsable deste mercado electrónico no que, ademais, "revisamos o estado e a autenticidade de cada obra".
"Non cobramos nada ata que o cliente recibiu a obra na súa casa e teña o seu certificado de autenticidade", detalla Ana Collazo, que engade que a súa compañía encárgase do envío da peza de arte e de todos os trámites necesarios para que poidan saír de África.
Pero máis aló deste traballo como intermediarios, Aworanka espera converterse este 2021 nun referente para o estudo e a investigación sobre arte africana, reunindo a maior base de datos de artistas do continente e publicando entrevistas cos máis relevantes.
"Cando a información é limitada é moito máis difícil tomar decisións de compra", explica esta pontevedresa, que espera que este traballo de difusión axude a difundir a arte africana e axudar aos coleccionistas para atopar pezas valiosas.
Durante todo este tempo, asegura ter atopado moitas obras e artistas que lle chamaron a atención "pero como a calquera amante da arte, sempre me resulta moi difícil elixir unha obra ou un artista favorito", asegura.
Para calquera coleccionista, engade, o valor deste tipo de pezas artísticas "non radica nunha soa obra senón na colección completa" e asegura que a arte africana "é tan rico e diverso e cambia tanto dun país a outro que ninguén querería ter unha soa peza".
Con este proxecto, Ana logrou dar continuidade a unha paixón persoal, a do debuxo e a pintura, que a acompaña desde que era unha nena. "Se non fóra polos cadros que hai na miña casa nin eu mesma acordaríame", afirma cando se lle pregunta polos seus inicios.
Fixo o seu primeiro cadro ao óleo cando tiña cinco anos e estudou arte durante máis dunha década, primeiro o estudo que o pintor venezolano Roberto Martínez Estanga tiña en Vilagarcía e máis tarde na academia de Guillermo Pedrosa.
Chegado o momento decidiu unir esta vocación coa arte cos seus estudos en economía, negocios internacionais ou comunicación e, tras anos en Australia, Chile ou Rusia, desembarcou en África para actuar como ligazón con investidores internacionais.
Aworanka é a segunda iniciativa de Ana en Nixeria, tras unha revista que se distribúe en catro aerolíneas locais, un mercado que nace para revolucionar o mundo da arte en África unindo a artistas e clientes e dotando de todas as garantías ao comprador.