Entrevista ao dramaturgo Jordi Galcerán, autor de "Cancún", a obra que se representa o sábado en Pontevedra
Por Redacción
Iso precisamente vénnos a demostrar a súa obra Cancún, que se representará este sábado 30 ás 21 horas no Pazo da Cultura. Unha obra que empezou a xirar en 2008 na súa versión catalá e que, tras percorrer medio mundo, comezou a súa xira en castelán en 2014 xa que "non acababa de aparecer unha repartición que me convencese para facela en España".
María Barranco, Carmen Gutierrez, Vicente Romero e Francesc Albiol son os elixidos para subirse ao escenario e dar vida a este par de parellas, agora matrimonios, que se decidiron unha noite hai moitos anos por sorte, azar, ou unha decisión aparentemente sen importancia que puido naquel momento cambiar as súas vidas.
Autor de éxitos como O método Grönholm ou o recentemente estreado na súa adaptación galega O crédito, afirma rotundamente que Cancún é a súa comedia preferida e con ela ten unha conexión especial. "Fai que te esquezas durante unha hora e media de que o neno mañá ten exame. Iso, que te rías e que salgas do teatro pensando se ese/a plasta que tes por marido/muller era o que realmente che tocaba".
Entrevistamos a este dramaturgo recoñecido internacionalmente. Un home que escribe "diálogos máxicos pero sinxelos que deixen espazo ao actor".
Como decide poñerse a escribir a súa primeira obra de teatro?
Veu dunha forma natural. Empecei no teatro afeccionado aos 17 anos, escribín unha obra para o meu grupo de teatro e a cousa foise complicando ata onde está agora. Foi de afección a progresión. Pero nunca me formulei escribir outra cousa que non fose teatro. Nunha novela hai que escribir moito, jajaja.
Hai o algunha vez pensando en quen os interpretará?
Non. Cando escribo obras miñas nunca fágoo con caras diante. Iso si, sempre o fago pensando que o farán os mellores do mundo. Non de España, senón do Universo. Procuro escribir diálogos máxicos pero simples para deixar espazo ao actor. Ás veces ves unha obra e decátaste de que o autor escribiu demasiado.
Habitualmente faino en clave de comedia. Din que é moito máis complicado facer rir que chorar...
Facelo ben, é complicado todo. A comedia esíxeche unha mecánica e estrutura xeral que o drama non necesita tanto, para calquera gag. En teatro non, pero para TV se escribín moito drama, telenovelas, etc. Y.. hai que pensar moito máis para escribir comedia, porque o máis importante é ter unha boa idea.
Pola nosa cidade han pasadas adaptacións de obras súas como "O método Grönholm" de Talía Teatro e a estrea galego recente de "O crédito" de Eme2. Que pode esperar o público pontevedrés de Cancún?
Cancún é unha comedia sentimental. Das miñas comedias é a que máis me gusta. Pode que "O método" sexa brillante e "O crédito" divertida, pero con Cancún teño unha especial sintonía. Coincido moito co tema do que trata, dunha vida dominada polo azar ou a sorte, de como a felicidade depende de aceptala ou adaptarse a ela. Internacionalmente tivo moito éxito, van pasar un bo anaco seguro.
(podes ler a entrevista completa no blog do Pazo da Cultura)